Breaking News: The NYT apologized to Dr. Riek Machar and regrets publication of a “plagiarized” article authored by South Sudan’s leaders

NYT apologized to Dr. Riek Machar and the Nuer people about “South Sudan Needs Truth, Not Trials article”

nyt

June 10, 2016, The NYT expressed regret over its decision to publish an article which it received from people who claimed that they work for both President Salva kiir and First Vice President Dr. Riek Machar and vows to issue a response.

On Tuesday, the Times published a joint article which it thought was written by South Sudan’s leaders, Kiir and Machar.

In the piece, the two leaders proposed abandonment of hybrid court, arguing that prosecuting those who committed crimes during the civil war could cause even more problems for the violence-wracked nation and suggested that a truth and reconciliation commission is the best option for South Sudan.

The letter has been widely condemned by South Sudanese, human rights organizations, and foreign leaders.

However, The Washington Post on Thursday published an article, saying the Times published a piece which it is not even sure about its authenticity.

“This piece came to us through representatives of the government of South Sudan with assurances that they were working on behalf of both President Kiir and Vice President Machar,” New York Times’s spokeswoman Eileen Murphy told the Washington Post.

Murphy reveals that Machar distances himself from the op-ed piece which sparks fierce condemnations from locals and international community and admits that the Times failed to perform its duties.

“Today we learned that Vice President Machar does not agree with the content of the op-ed. We should have sought direct confirmation of the argument of the piece from both parties,” she added.

The New York Times promised an official response regarding its decision to publish the bogus article.

Kiir supporters claim the article is authentic; but Machar’s office calls the piece “fake.”

Print Friendly, PDF & Email
Advertisements